팁 / 노하우
2007.12.28 00:36

CINEMA 4D History...

조회 수 2273 추천 수 1 댓글 16

Program History


1990 Christian and Philip Losch enter their raytracer into Kickstart magazine's monthly programming contest and win the competition.


1991 FastRay (CINEMA 4D's first name) is released for the Amiga.


1993 CINEMA 4D V1 is released for Amiga.



1994 Release of CINEMA 4D V2 for Amiga.


1995 Release of CINEMA 4D V3 for Amiga

Plans are made for porting CINEMA 4D to the PC platform.

New programmer team begins development of a completely new operating system independent architecture.


1996 CINEMA 4D V4 for Windows, Alpha NT and Macintosh is released.

The first multi-processor version of CINEMA 4D is made available.


1997 The development of a production-level version begins, integrating the latest technologies.

The first production-worthy version is released — CINEMA 4D XL V5.


1998 CINEMA 4D SE V5 is released.


1999 CINEMA 4D GO V5 is introduced.

CINEMA 4D NET is introduced.


2000 CINEMA 4D XL V6 is released.

BodyPaint 3D is made available as an integrated version for CINEMA 4D and standalone version for other 3D packages.


2001 CINEMA 4D ART is introduced.

PyroCluster module is introduced.

CINEMA 4D XL R7 is shipped worldwide.

MAXON integrates the shader set Smells like Almonds from bhodiNUT.

Dynamics module is introduced.


2002 CINEMA 4D R8 is released with a modular system.

The new modules are Advanced Render, PyroCluster, MOCCA and Thinking Particles.


2003 BodyPaint 3D R2 is introduced.


2003 CINEMA 4D R8.5 is introduced.

Sketch and Toon module is introduced.


2004 CINEMA 4D R9 is released.


2005 MAXON become the first High-End 3D vendor to release a 64bit version of their software with Cinema 4D R9 64

CINEMA 4D R9.5 is released.

HAIR module is released.


2006 CINEMA 4D becomes the first 3D/professional graphics application released as a Universal Binary for Apple's new Intel Core Duo, Core 2 Duo and Xeon powered Macs (even before Apple Universal Binary versions of its own software are released).

CINEMA 4D R9.6 is released.

MoGraph module is introduced.

CINEMA 4D R10.0 with integrated BodyPaint 3D is released.


2007 The service update CINEMA 4D R10.1 is released in late March which sorts out many of the bugs that users and testers have reported to Maxon.


2007 Service Update R10.111 released addressing several problems, that have arose in several areas of the software, such as stability.

CINEMA 4D R10.5 is released and features updates to MOCCA and MoGraph as well as an optimization of the Hair module.
[이 게시물은 최고관리자님에 의해 2008-01-08 16:58:34 뉴스/공지사항에서 이동 됨]
  • profile
    전우열 2008.07.10 23:07
    히야 또 업해주셨군요.^^ 감사합니다..ㅋㅋ .. 곧 2008입니다.ㅠ.ㅠ 2008년에는 강력한 11버젼이 나오겠죠..ㅋㅋ
  • ?
    한승현 2008.07.10 23:07
    흠...처음에는 아미가용으로 시작했었군요...
  • profile
    ChoiGeol 2008.07.10 23:07
    대략 역사는 알고 있었지만 정리해주시니 다시금 감회가 새롭네요... 맥슨 화이팅 & 씨포디 유저도 화이팅~~!!!
  • ?
    카이젤블루 2008.07.10 23:07
    제가 처음 Cinema4D 를 알았던게 v5 XL로 기억이 되네요.
    컴퓨터아트지에 소개된 걸, 이런 것도 있구만, 뭐 이래 빨라~ 라면서 신기해하던게 엊그제인데 벌써 R10.5~
  • profile
    이단비 2008.07.10 23:07
    전 Cinema 4D 5 Go 가 더 생각납니다. 에니메이션기능을 빼고 스틸컷만 지원하는 지금의 번들개념의 제품~~
  • ?
    HongC 2008.07.10 23:07
    기네스북에 오른 기록은 왜 뺀거징? - -a
  • ?
    noir 2008.07.10 23:07
    이녀석도 오래된녀석이었군요
  • ?
    아지마녀 2008.07.10 23:07
    ^^ 와 한눈에 들어오네요~~!
  • ?
    볼뎅 2008.07.10 23:07
    음... 그렇군요.. ^^ 이제 막 시작한..
  • ?
    BB90020 2008.07.10 23:07
    시네마 4D 5 Go 제가 썼었는데 지금도 집에 정품있습니다.
    Instant Space CD도 같이 들어있더군요.. 그것도 같이 소장하고 있습니다. 이젠 뭐 거의 레어아이템 수준이지만 ^^;
  • ?
    본존 2008.07.10 23:07
    최고 관리자님은 무얼 하시는 분일까 정말 궁금해요
  • ?
    zegu 2008.07.10 23:07
    @.@ 생각보다 오래된 프로그램이였군요
  • ?
    말대가리 2008.07.10 23:07
    역사가 이렇군요
  • ?
    에빗 2008.07.10 23:07
    오래되었네...
    아미가에서 먼저 사용되었다니...ㅎㅎ
  • ?
    terryko 2008.07.10 23:07
    전 최고 관리자 님의 성함이 궁금해요. 혹.... 마루인xxxx ㅎㅎ
  • ?
    묵돌이 2009.01.15 16:25
    오우 역사 ㅋㅋ

List of Articles
번호 분류 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 팁 / 노하우 P2P Hidden Coin Miner 멀웨어 관련 증상 및 치료방법 (아이원스튜디오 배포) 2 file 염귤 2023.09.28 642
공지 릴레이 튜토리얼 [공지] '릴레이 튜토리얼 시즌2'를 시작합니다! 1 십사 2021.11.10 4546
공지 릴레이 튜토리얼 [공지]유저들과 함께하는 Relay Tutotial 연재 스타트! 12 그래바 2019.10.07 5591
공지 기초 이제 입문하시는 초보분들 필독.....!! 644 길동 2005.07.12 57812
898 팁 / 노하우 휠 만들기.. 14 file WILL 2005.10.27 1753
897 팁 / 노하우 환영그림님의 HyperNUBRS TIP~ 18 돌아온 길동 2008.11.08 1124
896 팁 / 노하우 화이널 강좌도 시작해봅니다. 36 file 박씨 2007.12.05 1452
895 링크강좌 헤어입니당.. 2 이시성 2006.06.10 975
894 링크강좌 헤어- 풀밭,잔디 만들기.. 19 길동 2007.09.18 2062
893 링크강좌 해외디자인 잡지 사이트 모음입니다. 14 러브마크 2007.11.10 1370
892 기초 한스님 애니메이션 에센스~ 8 [길동] 2017.04.20 4312
891 동영상 강좌 학원에서 가르치는 모델링 강좌입니다. 무료로 공부해보세요. 1 난초홍 2020.03.30 4041
890 동영상 강좌 하이퍼넙스 웨이트 기능.. 33 file oizm 2006.11.29 1115
889 팁 / 노하우 필드를 기반으로 볼륨을 자라나게 하는 방법 아미노산스 2021.12.18 305
888 팁 / 노하우 프로젝트 갤러리 3탄 [제1차 세계대전] 6 file 최강길동 2009.08.17 3519
887 팁 / 노하우 프로젝션 맨 영문 헬프 번역 30 file ChoiGeol 2009.03.05 1111
886 팁 / 노하우 프로젝1탄- 여름과일 45 file 훈공 2009.07.21 3595
885 팁 / 노하우 풍선글씨체 모델링 13 file 준치 2013.07.29 6226
884 팁 / 노하우 푸헐헐의 근성자동차만들기 part.2 25 file 푸헐헐 2008.11.12 1782
883 팁 / 노하우 푸헐헐의 근성자동차만들기 part.1 40 file 푸헐헐 2008.11.06 2061
882 스터디모임 판교 크리에이터스 클럽 [PERSON] 멤버 모집/온라인 위주의 커뮤니티 스터디 2 file 김이수 2024.06.20 86
881 팁 / 노하우 파티클시스템 기초이론 46 file 존재와당위 2009.03.17 2046
880 팁 / 노하우 파티클과 엑스프레소는 어떻게 접근해야 하는가 17 file 엘라스틱마인드 2014.08.13 3456
879 팁 / 노하우 파이널렌더 두번째 튜터 올립니다. 25 file 박씨 2007.12.25 1114
목록
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 45 Next
/ 45
닫기

마이페이지

로그인을 해주세요