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C4D 소식
2016.06.23 18:43

The Next Brush Strokes for BodyPaint3D

조회 수 808 추천 수 1 댓글 4
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BodyPaint3D관련 반가운 소식이 하나 올라왔습니다.

Maxon 블로그에 BodyPaint3D에 관한 이야기가 포스팅되었습니다.

 

The Next Brush Strokes for BodyPaint 3D

 

Many have asked what’s next for BodyPaint 3D. MAXON is excited to share some aspects of the future of BodyPaint 3D.

BodyPaint3D 신 기능에 대해 많은 질문을 받았습니다. MAXON은 BodyPaint3D의 미래에 관해 공유할 수 있어 기쁩니다.

 

Sixteen years ago MAXON introduced BodyPaint 3D and revolutionized the 3D texture painting workflow. The integrated palette of cross-platform painting and UV tools have provided an outstanding creative suite for many of you to add exquisite detail to your surfaces in film, game design and other workflows.

16년전 MAXON사는 BP를 선 보였고, 3D 텍스쳐 페인팅의 작업환경을 혁신시켰습니다. 통합된 다른 형식 파일들의 페인팅 팔레트와 UV 도구들은 뛰어나고 창의적인 창조물들을 제공하여 많은 고객들이 정교하고 세밀함을 고객들의 게임 디자이노가 다른 작업 영상에 더할 수 있게 하였습니다.

Many of you have asked what’s next for BodyPaint 3D, and I’m excited to share some aspects of the exciting future of BodyPaint 3D.

BodyPaint3D 신 기능에 대해 많은 질문을 받았습니다. MAXON은 BodyPaint3D의 미래에 관해 공유할 수 있어 기쁩니다.

 

Last year we visited many current and potential BodyPaint 3D users, and collected a substantial amount of feedback on how to enhance both the painting and UV tools. On the painting side, it was clear that BodyPaint’s reliance on CPU-based software shading was limiting a lot of its potential. We tasked our development team with transitioning BodyPaint 3D’s painting engine to OpenGL, and they have made fantastic progress - so much so that we’re excited to share a preview with you today. BodyPaint’s new OpenGL painting engine will offer much greater performance, improved visual feedback, and a smoother workflow.

작년에 저희는 많은 BP의 잠정적 고객들과 요즘 경향들을 조사하고, 페인팅과 UV 툴 둘 다 어떤방향으로 어떻게 향상 시켜야 할지에 대한 상당한 양의 피드백을 수집했습니다. 먼저 Painting의 측면에서, BodyPaint는 CPU기반의 소프트웨어에 의존하여 많은 잠재력을 제한당하고 있습니다. 우리는 개발팀에게 BodyPainting3D의 엔진을 OpenGL형식으로 이행하도록 과업을 맡겼고, 그들은 오늘 이것의 프리뷰를 보여드리는게 너무나 흡족스러울 정도로 환상적인 진척을 보여주었습니다. BodyPaint3D의 새로운 OpenGL painting 엔진은 향상된 처리속도와 시각효과 그리고 더 부드러운 업무처리를 제공합니다.

 

While the progress has been great, we aren’t quite satisfied yet. In an effort to make sure this major change to BodyPaint 3D meets our standard of quality we won’t be delivering this as part of Release 18, but you can look forward to getting it in your hands within the R18 product cycle.

이런 진전들이 이미 굉장했음에도 저희는 아직 만족하지 못했었습니다.  BodyPaint3D의 변화가 우리의 규격이자 기본이 될 수 이있도록 노력했습니다. 이런 향상된 기능을 지금 배포된 18번 버젼에는 포함되지 않지만, 18번 버젼의 프로덕트 사이클 내에 선보이려고 합니다.

As we worked towards the goal of moving BodyPaint to OpenGL, our team saw this as a great opportunity to eliminate software shading altogether. Release 18 will utilize the Mesa open-source library to deliver an OpenGL-based fallback that utilizes the CPU. This will offer users without adequate graphics cards or drivers the opportunity to experience the outstanding quality that OpenGL offers, and streamline our future efforts in viewport development.

저희가 BodyPaint를 OpenGL로 변환하는 과정에서 저희는 이 작업이 software shading 전부를 없앨 수 있는 좋은 기회라는 것을 깨달았습니다. 18번 버젼은 Mesa open source library를 활용하여 OpenGL기반의 대비책으로 사용할 것입니다. 그것은 CPU를 활용합니다. 이것은 고객들이 적절한 그래픽 카드 혹은 그래픽 드라이버 없이도 뛰어난 품질의 OpenGL의 품질을 제공할 것이고, 우리 viewport 성장에 대한 미래의 노력을 간소화해줄 것입니다.

Also, after careful review and discussions with many BodyPaint 3D users, we’ve decided to remove the Raybrush feature from Release 18. This feature was incredibly innovative for its time, but is no longer compatible with our modern rendering pipeline and is no longer necessary thanks to technology enhancements. We're confident Raybrush will be fully replaced by BodyPaint’s new OpenGL workflow, which will offer an outstanding interactive preview of reflectance, bump, transparency, alpha and more.

또한,  세심한 리뷰와 많은 BodyPaint3D 고객님들과의 의사소통을 통하여, 이번 18번째 버젼부터 Raybrush 부분을 삭제하기로 결정했습니다. 이 기능은 그 당시에 놀라울정도로 혁신적이었지만, 현재 우리의 모던 렌더링 과정과 더 이상 호환되지 않고 기술의 발전들에의해 더 이상 필요치 않아졌습니다. 우리는 BodyPaint의 새로운 OpenGL의 workflow가 완전히 대체할 수 있다고 확신합니다. OpenGL workflow는 뛰어나고 상호적인 반사율, 돌출부, 투명도, alpha 그리고 더 많은것을 제공할 것입니다.

The next thing we’ll be tackling with BodyPaint 3D is new algorithms and workflows to make UV mapping a faster and more intuitive process. As we continue to enhance both the modeling and UV toolsets, we’ll begin to merge their functionality.

다음으로 우리가 착수할 작업은 UV mapping 을 좀 더 빠르고 과정을 좀 더 쉽게 만들기 위하여 BodyPaint3D의 새로운 알고리즘과 workflows개발 입니다. 저희는 모델링과 UV toolsets 둘 다 향상을 계속하면서, 이들의 기능성을 합병하기 시작할것입니다.

I’m excited about BodyPaint 3D’s next brush strokes, and I hope you are too. As always we’re working hard to get new and improved workflows into your hands as quickly as possible, but want to ensure that we maintain the level of quality and ease-of-use you expect within Cinema 4D.

저는 BodyPaint3D의 새로운 Brush strokes에 많은 기대가 됩니다. 고객님들 또한 그러기를 바라구요. 저희는 고객님들에게 가능한한 빨리 새롭고 향상된 workflows를 드리기 위하여 열심히 일하고있습니다. 하지만 저희는 고객님이 Cinema 4D에 기대하는 높은 질 과 쉬운사용을 유지시켜드릴 것을 확신시켜드리고 싶습니다.

 

Oliver Meiseberg 
Director Product & Partnership Management

  • ?
    정석.CI 2016.06.23 19:09
    오픈지엘로 뷰포트가 계선 된다면 바디페인트3D를 뿐만 아니라 전반적인 뷰포트 성능이 개선될수도 있겠네요. UV 작업방식도 변화가 생길것같은데 반가운 소식입니다.

    ps,
    글의 동영상 첨부 방식이 embed 여서 iframe 으로 변경하였습니다.
  • ?
    몽타주 2016.06.26 22:30
    uv 작업이 좀 쉬워졌으면 좋겠네요. ㅇㅎㅎ
  • profile
    [길동] 2016.06.28 11:40
    바뀐다는데 지켜봐야겠지용 ㅎ
  • ?
    씨지넘버원 2016.07.26 01:00
    이거 r18에 들어간기능인가요?

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