링크강좌
2007.09.18 10:48

헤어- 풀밭,잔디 만들기..

조회 수 2060 추천 수 0 댓글 19
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http://www.patrickeischen.com/



About


Here is a quick way of making grass. You need to have at least Cinema 4D Release 9.5 and the Hair plug-in to follow this tutorial. But similar effects can also be created with the free Hair Department.



Making Grass


Create a Plane object and press the Add Hair button. This created a new Hair object and a default hair texture will be assigned to it. Leave all hair settings to default for the moment.


Make sure the Hair object is activated and select the hair scale tool (Hair > Tools > Scale). Use this tool to bring the future grass to the desired length (either by using the tool controls in the attributes manger or by clicking and dragging in the viewport).


Now select the brush tool (Hair > Tools > Brush). Adjust the radius and bring in some variation in the grass. Make sure to rotate the viewport and work on all sites of the object.


This is it for the 'modeling' :) Now select the hair material. Three channels are activated by default: Color, Specular and Thickness. This is what you should see when you do a quick render of your scene.


Color: Create a brownish-green color gradient. The left side of the gradient will be applied to the grass root, the right part to the tips. If you want your grass to be slightly withered, select a light brown color at the right end. Create some color variation by setting the Var-H and Var-V parameters to something around 10.


Thickness: The hair still looks to thick, so decrease the Root and Tip values to 0.8 and 0.08.


Scale: At the moment every blade of grass has the same length, which looks to uniform. Activate the Scale channel to bring in some variation. Beware not to confuse the Scale with Length channel. Length cuts the hair which looks to artificial for real grass. You can leave the Scale settings at default. If you want more variation, increase the Variation parameter.




Frizz: Enable this channel to add chaos to your grass. With Frizz you can let your grass bend in any and all directions. Depending on what effect you want to get, use values between 30% and 50%.


Kink: If you want to have even more distortion in your grass, you can also enable the Kink channel and add a little bit of kink to the grass (I used a value of 15%).


That's it for the hair material. Now select your grass object again and go to the Hairs tab. Increase the hair count from 5.000 to something about 50.000. But this value heavily depends on the size of the surface the grass grows on. You can also decrease the Segments to 6. If you do a close-up render and you realized that the grass blades are to angled use higher values.


Here is what I get with two light sources and soft shadows. You probably will notice that your grass looks way too dark once you enabled shadows. Therefore, go back to the grass material, Illumination tab and reduce the Self-Shadow and Received Shadow values.


Create a new material and leave only the Color channel activated. Chose a brown color and apply this material to the plane object.



Patrick Eischen
www.patrickeischen.com

Who's 길동

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우울함의 원천은 역시 통장잔고!

 

 

 

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  • profile
    이단비 2008.06.15 16:11
    리얼하네요... 좋은정보 감사합니다. 아직까지도 헤어만지는 편리성이나 렌더링 속도면에선 시네마가 가장 우수한거 맞죠?
  • profile
    이단비 2008.06.15 16:11
    거의 모든 유기체에 있는 털.. 왜 다들 그리 신경을 안쓰는지 모르겠네요..

    시네마는 이런면에서 참으로 발빠르게 움직이고 무엇이 중요하고 필요한지를 언제나 파악하려고 노력하는것 같습니다.
  • ?
    P. 2008.06.15 16:11
    맞습니다.
    맥스의 Ornatrix 는 머리칼의 볼륨감도 표현이 안되고 깊이감도 표현이 안되서 2D같은 느낌을 주고요.
    나머지 하나 더 있었는데..이건 컨트롤하기가 힘들어 맥스사용자들도 기피합니다. 랜더링속도도 엄청느려요
    마야의 페인트_헤어는 속도는 쓸만하나, 좡난하는 것 처럼 나오고요._포스트 이팩정도로 쓰려면 필히 쉐이브헤어컷 써야하는데.. 자체내장이
    아니라. 이것또한 버그와..느려요
    소프트이미지것은 또한 느려요. 세월아 내월아~ 시스템이 빠방하다면야 좋은 퀄리티를 내는것을 사용하면 되지만..어디 개인사용자가 할만한 일도 아니고요
  • profile
    전우열 2008.06.15 16:11
    잔디 너무 좋네요.^^ㅋㅋ 제가 원하던 잔디가..ㅋㅋㅋ.^^ 감사합니다. ^^)b
  • ?
    정수석 2008.06.15 16:11
    테스트해 보았는데....너무 재미있어요.
    감사합니다.
  • ?
    수옥 2008.06.15 16:11
    시네마 헤어 넘좋아요~맥스헤어 쓰다가 참 힘들었는데^^감사합니다.
  • ?
    욕심쟁이 2008.06.15 16:11
    고기집에 파절인거 같아요 ㅋㅋㅋ
  • ?
    아리 2008.06.15 16:11
    제 attributes 창엔 frizz 창이 없는데요.. 이상한데?? 그것말고 딴창은 다있는데..
    그리고 초보라서 그런지 그이후로 는 잘모르겠다는... 일루미네이션탭은 알겠는데 헤어탭이란게 어디있는지..ㅋ^^; 알려 주세요~~ 앗 죄송~ 찾았어요,, ㅋ 제가 잘 못봐서... 혼자 말하고 혼자 답하기 ㅋㅋㅋ
  • ?
    ㅇ인ㅇ 2008.06.15 16:11
    참.. 이렇게 쉽게 저런 고퀄리티를 내다니.. -ㅅ- 놀라울따름입니다.
  • ?
    유재남 2008.06.15 16:11
    사용법이 참 간단하군요.. 역시 시네마 짱입니다 ^^
  • ?
    달려보까 2008.06.15 16:11
    안녕하세요~ 헤어 따라 해볼려면 플러그인이 필요한건가요? 아무리 찾아도 헤어는 없는거 같아서요 ㅠㅠ 초보라서 ... 알려주시면 감사~
  • ?
    래퍼비 2008.06.15 16:11
    크...쉽게 헤어를 만들수 있다니 정말 굿이네요...시포디
  • ?
    바보괴물 2008.06.15 16:11
    칭찬 안할래야 안할수가 없네요ㅋ~~
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    에나가 2008.06.15 16:11
    헤어- 풀밭,잔디 만들기..
  • ?
    검정로모 2008.06.15 16:11
    오~~ 멋져요...
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    Mr냐옹 2008.10.15 20:58
    완전 유용하네요 감사합니다 ^^
  • ?
    에덴의끝 2009.11.23 14:30
    멋지네요 플러그인 구해서 해보겠습니다^ㅡ^
  • ?
    박지선 2009.11.23 18:15
    유용한 정보잘봤습니다^ㅡ^
  • ?
    바보왕 2010.07.15 14:08
    ㅋ~ 감사합니다

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