자유

AE와 C4D와의 제휴에 관련된 속보 1탄

by 스펜서 posted Apr 04, 2013
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

ESC닫기

크게 작게 위로 아래로 게시글 수정 내역 댓글로 가기 인쇄

따끈 따끈한 소식입니다.


저에게는 After Effects의 Master이신 Chris and Trish Meyer가 운영하는 PVC 사이트에 CINEMA 4D와 After Effects와의 새로운 기능에 대한 언급이 올라왔네요.


http://provideocoalition.com/cmg_keyframes/story/after-effects-technology-preview


NAB때 공개할 거라고 예상했는데 생각보다 빨리 스포가 나왔습니다.

날림번역이니 되도록이면 원문을 읽어주세요^^;;


Integration with CINEMA 4D (CINEMA 4D와의 통합)

A couple of weeks ago, Adobe and MAXON issued a press release announcing a “strategic alliance…to bring creative professionals new levels of digital media content creation.” Buried inside that release was the intriguing statement that “As part of the alliance, both companies are expected to collaborate and engineer a pipeline between Adobe After Effects software and CINEMA 4D to give users a seamless 2D/3D foundation.” Now we finally can see just what they were hinting at.


수주전에, Adobe와 MAXON은 “전략적 제휴를 통한... 디지털 미디어 컨텐츠 제작에 새로운 레벨의 창조적 전문성을 가져온다"는 내용을 발표하였습니다. 양사의 제휴의 일환으로, Adobe After Effects 소프트웨어와 CINEMA 4D 사이의 파이프라인을 공동으로 설계하는 것을 기대되었습니다. 이제 드디어 그들이 무엇을 하려는지를 알 수 있게 되었습니다.



In short, you will be able to import a .C4D project file directly into After Effects, which will treat it as a footage item. Once you add this .C4D footage item to a composition, a new CINEWARE plug-in will automatically be added to that layer, which will render requested frames from the .C4D project on demand inside After Effects, without the need to render the whole project ahead of time in CINEMA.


즉, 여러분은 .C4D 프로젝트 파일을 After Effects에서 직접 임포트해서 풋티지 아이템으로 다룰 수 있습니다. .C4D 풋티지 아이템을 컴퍼지션에 추가하면, 레이어에 CINEWARE 플러그인이 자동적으로 추가가 되어, CINEMA4D에서 전체 프로젝트를 렌더링할 필요 없이 After Effects에서 .C4D 프로젝트로부터 불러와지는 프레임들을 렌더링하게 됩니다. 




At first, you may think this sounds very similar to Dynamic Link integration with Adobe Premiere Pro. However, this Live 3D Pipeline between AE and C4D offers significantly more functionality:


먼저, 여러분은 이 이야기가 Adobe Premiere Pro와 통합되는 Dynamic Link와 비슷하게 들리겠지만, AE와 C4D 사이의 라이브 3D 파이프라인은 더 많은 기능들을 제공합니다.


You can tell CINEWARE to render the C4D scene using either a selected camera from the C4D project, or an After Effects camera.


여러분은 CINEMARE를 사용해서 C4D 프로젝트에서 선택된 카메라나 After Effects 카메라를 사용해서 C4D 씬을 렌더링할 수 있습니다.


You can extract scene data from the C4D project, including its cameras, lights, and layers with External Compositing Tags . This is similar to the current capability of exporting scene data from inside CINEMA in the form of a .AEC file that After Effects can then import, but more immediate.

You can also insert an After Effects camera back into a C4D project.


여러분은 카메라, 라이트,  외부 컴퍼지팅 태그를 포함해서 C4D 프로젝트에서 씬 데이터를 추출할 수 있습니다. 이것은 CINEMA 4D에서 씬 데이터를 After Effects에서 불러올 수 있는 .AEC 파일 포맷으로 익스포트하는 현재의 기능과 유사하지만 더 즉시 가능합니다. 

또한 C4D 프로젝트에 After Effects카메라를 역으로 삽입할 수도 있습니다.


You can separate your imported C4D project file into a “multipass render” directly inside the After Effects. This creates a separate layer inside your AE timeline for each of either a preset selection of properties (such as Diffuse, Specular, Shadow, Ambient, Caustics, etc.), or ones you’ve previously set up inside the C4D project including Compositing Tags to create luma mattes to isolate specific 3D layers. (Alas, currently there’s no easy way for CINEWARE to break out the contributions of each light, but now we’re getting greedy...) Again, this is something you can do currently from inside CINEMA 4D, but it required an intermediate render before you could import the results into After Effects, as well as generating a corresponding .AEC file to glue everyone together. With this new Live 3D Pipeline arrangement, there is no intermediate render…and no re-render if you change something in the scene.


여러분은 직접 After Effects에 “멀티패스 렌더링"으로 가져온 C4D 프로젝트 파일을 나눌 수 있습니다. 이것은 속성들(디퓨즈, 스펙큘러, 그림자, 앰비언트, 커스틱스 등)의 프리셋 선택, 또는 특정 3D 레이어를 위한 루마 매트를 생성하기 위한 컴퍼지팅 태그를 포함한 C4D 프로젝트에 이전에 설정했던 프리셋 선택의 각각에 대해서 여러분의 AE 타임라인에 분리된 레이어 형태로 생성합니다. (아쉽게도 현재, 각 라이트를 CINEWARE를 위해 분리하는 쉬운 방법은 없습니다. 하지만, 지금 우리는 욕심을 내고 있습니다...) 다시, 말하지만 이것은 현재 CINEMA 4D내에서도 할 수 있지만, 그 결과를 After Effects로 임포트 하기전에 해당 .AEC 파일을 생성하기 위해 렌더링을 해야 합니다. 이 새로운 라이브 3D 파이프라인의 구성에 따르면, 중간 렌더링을 하지 않습니다...그리고 씬에서 뭔가 바뀌었을 때 다시 렌더링하지 않습니다.



Speaking of changing something in the scene: After Effects will come bundled with a Lite version of CINEMA 4D! You will be able to select the imported .C4D layer inside After Effects and type the customary Command (Control) + E to Edit Original, with the result being the underlying project file will be opened either in a full copy of CINEMA you may already have installed on your computer, or the bundled “Lite” (but still rather well-endowed) version of CINEMA.


씬에서 뭔가 바뀌는 경우: After Effects는 CINEMA 4D 라이트 버전을 번들로 갖게 됩니다! After Effects내에서 불러와진 .C4D 레이어를 선택하고, 원본을 수정하기 위해서 Command (Control) + E키를 누르면, 기본이 되는 프로젝트 파일이 여러분 컴퓨터에 이미 설치되어 있는 CINEMA 4D에서 열리거나 CINEMA 4D “Lite”(그러나 아주 기능이 풍족한) 번들에서 열립니다.




In short, this is the massive-overkill answer for users who have complained that After Effects’ built-in 3D tools weren’t sophisticated enough, but who haven’t made the leap to owning a dedicated 3D animation package. Learning the powerful CINEMA 4D is no small task, but something you will probably find to be very rewarding. And users currently taking advantage of the already nicely integrated workflow between After Effects and CINEMA 4D may want to move some of their projects over to this new Live 3D Pipeline workflow, especially if they expect to be bouncing back and forth between the two programs.



즉, 이것은 After Effects의 내장된 3D 툴의 충분히 정교하지 않음에 불만을 가지거나 전용 3D 애니메이션 패키지로의 도약을 하지 못한 이들에게 거대하고 과장된 답변입니다. 강력한 CINEMA 4D를 배우는 것은 쉬운 일은 아니지만, 매우 보람됨을 찾을 수 있을 것입니다. 그리고 현재 After Effects와 CINEMA 4D 사이에서 이미 잘 통합된 워크플로우를 활용하는 사용자는 두 프로그램 사이를 오고 가기를 기대할 경우, 특히 이 새로운 라이브 3D 파이프라인 워크플로우로 작업 프로젝트를 옮기고 싶을 것입니다.




After Effects: Cineware & Cinema 4D Lite from Motionworks on Vimeo.