smoke on mac: yes, it’s for rea

by 영우(남기남) posted Nov 15, 2009
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Autodesk Smoke (Editing Finishing) On Mac OSX

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We haven’t been able to say anything up until now as we strongly respect our Non-Disclosure agreements as beta testers, but the rumors are true: there is definitely smoke for mac in Autodesk’s future. According to Autodesk, they will be “showing a technology preview of its industry leading Autodesk Smoke editorial finishing software running on the Mac OS X platform” at the Inter BEE 2009 conference in Tokyo. Inter BEE is a high-end post production conference in Japan, similar to NAB in the United States and IBC in Europe. “This will be the first time an Autodesk finishing product has been designed to run on the Mac platform,” says Autodesk.

At Inter BEE 2009, Autodesk will show several workflow presentations:

- Technology Preview of Autodesk Smoke 2010 for the Mac OS X platform
- Twice daily presentations of Smoke running on this new platform. See how the Smoke integrated toolset for editorial finishing can help post-production and broadcast facilities be more efficient. Limit 80 attendees per session. Limited advance registration available at

http://www.autodesk.co.jp/interbee2009/specialevent


자동 책상이 드뎌  Inter BEE 2009에서 자사의 합성소프트웨어의 최고레벨 Mac제품을 발표할 계획이랍니다.아직은 기술개발단계이지만요.현재로선 Smoke뿐인데 이것이 기술적으로 안정되면 Flame 및 Inferno도 맥으로 이동할 확률이 높아진다고 할 수 있겠습니다.

원래는 SGI irix(UNIX)에서 실행되던게 CPU(Mips)개발의 부진, 그래픽엔진(Infinity Reality같은...)개발자들이 나가 Nvidia가 만들어지자 자동책상은 sgi를 포기하고 Linux(RedHAT)으로 이전을 했습니다. HP및 IBM의 워크스테이션을 사용했고 Nvidia QuadroFX와 SDI를 프리뷰시스템으로 쓰고 있고 입출력은 AJA를 쓰고 있답니다. 전용 저장장치도 거의 포기한 상태구요. Intel대세론에 맞춰진 것일진 몰라도 이제 맥으로의 이전이 눈 앞에현실로 나타나고 있군요.

아마도 After Effeects(Adobe), FCP+Motion+Shake(Apple) DS+Composer(Avid), Nuke(Foundry)등이 저가 소프트웨어 베이스로 이전하고 유저층이 늘어 손해가 가중되고 있어 울며 겨자먹기로 이전되고 있는듯 합니다.하이엔드시스템들만의 매력이 있다하더라도 얇은 유저층, 고가, 유지가 어려운점등이 소비자들로부터 외면 당하는거겠죠.


일부 하이엔드시스템 유저들에겐 점점더 불안이 엄습해오겠죠. 유저층이 늘어간다는 것은 그만큼 경쟁 상대가 늘어난다는 것이니까...
지금도 보통 애펙이나 다른 소프트웨어로 작업하고 클라이언트에게 보여주기용 얼굴마담으로 많이 전락하기는 했습니다만(들은 얘기....)

예전에 3D를 하려면 고사양 워크스테이션이어야만 했던시절에 윈도우즈용으로 Softimage가 내려오고 Maya가 윈도우즈 기반으로 나올때를  생각해보면 곧 일부 합성프로그램의 상위시대도 이제 먼 이야기가 될거 같습니다.

이제 온전히 창의적인 디자인만이 승부처가 될것이지요. 씨네마 유저님들도 힘내시고요. 언젠가 씨네마가 상위에 링크될때도 있겠습니다.어렵고 배우기 힘든건 유저들에게 외면 당할 수 밖에 없을겁니다.


그날이 올때까지 힘내세욤....화이팅